این روایت از #امام_علی (ع) را چگونه شنیده بودید: خلخال از پای زن یهودی به ناحق غارت شده و آدم از شنیدن این غصه اگر دق کند، حق دارد. ‌در روایت اصلی، غصه، غصه‌ی بی‌غیرتی مردمان آن سرزمین دربرابر ظلم است درحالیکه مردان آن سرزمین، با کمترین مقاومت، سپاهیان معاویه را بدرقه کرده و دربرابر تعدی به نشان، به التماس و اظهار عجز افتادند. متفاوت است نه؟ و این درحالی‌است که در روایت عام، غصه‌ی تعدی ناحق به یک زن یهودی برجسته می‌شود. هردو جان‌کاه‌اند و حتی غصه‌ی بی‌غیرتی مردمان نیز درنهایت به تعدی به ن همان مُلک باز می‌گردد.

تحریف همین است. یعنی بازگو کردن یک مسئله به‌نفع شخص یا جریانی خاص. حال بخواهد به اصل داستان آسیب وارد شود یا نه، مهم برداشتی‌ـست که دیگران از آن دارند و گاه این برداشت‌ها مانند روایت مذکور، تا صدها سال و شاید تا ابد برای اکثریت جامعه اصلاح نشود.

#مهناز_افشار خائن است؟ چطور می‌توانیم ثابت کنیم؟ کدام مرجع قانونی و کدام دادستانی خیانت و مزدوری او را ثابت کرده است؟ شما ممکن است بگویید با آن حجم نفرت‌پراکنی، با آن میزان دروغ و با آن اندازه شایعه‌سازی، قطعاً خائن است. من می‌گویم اگر خائن نباشد و از سر جهل، نادانی، غرب‌زدگی و حتی خیرخواهی (اما در مسیر نادرست) این اعمال و بیانات از او سر زده باشد چه؟ آن‌گاه حاضرید در فردای قیامت، مدیون شخص مجهول‌الهویه‌ای چون او باشید؟

#علی‌اکبر_رائفی‌پور برای شخص بنده، استادی کامل است لیکن معصوم نیست. دانشمند است اما بی‌خطا نیست. محقق است اما بی‌عیب نیست. در این راه، تنها هم نیست؛ مجموعه‌ای از افراد کوشا که از عنایات حضرت صاحب‌امان (عج) است او را یاری می‌دهند. فی‌الحال قصد من، شمارش اشتباهات و یا محسنات ایشان هم نیست. روی صحبتم با توؤیتی‌ـست که از نام‌کاربری مورد تأیید شخص خودشان در همراهی با موج اعتراض به ندانم‌کاری‌های خانم #افشار منتشر شده.

در آن توؤیت که دیروز در «استوری» ما هم با لحنی نادرست و شبهه‌برانگیز بدان نقد شد، #رائفی‌پور، افشار (و احتمالاً امثال او را) با #پری_بلنده مقایسه کرد. ‌ای هرزه، بدکاره، گرداننده‌ی خانه‌ی فسادی مشهور و از اوباش #کودتا۲۸مرداد، که در بحبوحه‌ی #انقلاب۵۷ دستگیر و اعدام شد. جهت مقایسه‌ی استاد، وجه مشترک اوباش‌مآبانه‌ی این دو زن بود لیکن از آن‌جا که پری‌بلنده قبل از اوباش‌گری، به هرزگی و ‌گری مشهور بوده و هست، در ذهن بسیاری (حتی مقامات رسمی) سبب سوءتفاهم گشت. ضمن این‌که منها نکردن صفت ‌گری در سخن، حتی مرا نیز بدین‌سمت کشاند که شاید #رائفی_پور، بدش هم نمی‌آمده کنایه‌ای چنان سخت بزند.


شخصیتی چون رائفی‌پور، حالا که پرچمدار شناساندن مبانی مهدویت است و دنبال‌کنندگان بسیار هم دارد، باید بیش از پیش مراقب اعمال، رفتار، سخنان و بیان خود باشد.

ظهور شبکه‌های اجتماعی با آزادی بیان تقریباً نامحدودی همراه شد. مراقب باشیم که دیگران، در اظهار دیدگاه‌های‌ـشان آزادند، مادامی که به منافع جمعی ضربه نزنند و در آن صورت هم ما اجازه‌ی مداخله‌ی شخصی و صدور حکم نداریم؛ بلکه اعتراض را باید به‌گوش دادستان و قاضی شهر رساند.

آزادی بیان، نباید به بردگی بیان سایرین تبدیل شود: خواه آزادی بیان رائفی‌پور باشد و خواه مهناز افشار.

مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : بیان ,روایت ,افشار ,آزادی ,غصه‌ی ,خائن ,بردگی بیان ,آزادی بیان ,مهناز افشار ,بی‌غیرتی مردمان ,غصه‌ی بی‌غیرتی ,غصه‌ی بی‌غیرتی مردمان
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

دانلود اپلیکشن اندروید سوسه مشاور تبلیغات Seongcheol Brian بیمه عمر و تامین آتیه دانلود آهنگ جدید،دانلود موزیک ایرانی آموزش منشی گری و مسئول دفتر طراحی وب و برنامه نویسی fitbudyclub